środa, 27 kwietnia 2011

Boulder Dash

Zamiast rozwijać roguelika, zabrałem się za klasycznego Boulder Dasha. Opierając się na tym skrawku, który powstał na potrzeby rogala, dodałem wczytywanie mapy z pliku tekstowego ("#" to ściana, "=" to ziemia do zjadania, "O" (a także "o" oraz "0") to kamień), zaimplementowałem zjadanie ziemi, jakąś prostą fizykę kamieni i już coś się dzieje. Starałem się, aby kamienie spadały tak, jak to działało w oryginale (czyli tak). Nie ma interakcji ludka z kamieniami - ani ich nie przesuwa, ani nie blokuje, ani od nich nie ginie.

Nie ma też animacji ani płynnego ruchu i zastanawiam się, czy warto w to się bawić, czy pierwszą wersję wypuścić z "ruchem skokowym". Nie ma przewijania, a więc mapa nie może być większa niż jest (bo nie zmieści się w oknie).

Jeszcze nie do końca jestem zadowolony z fizyki, bo gdy zrobimy ścianę z kamieni, najpierw wysuwają się te spod spodu, zamiast lecieć te z góry.

Do zrobienia: wywalić wreszcie to proceduralne rysowanie i dać jakieś kafle. I mapę rozwiązać inaczej, niż tablicę napisów (niby fajne, ale za dużo dłubaniny w wymianie znaków) - pewnie kamienie, etc. staną się obiektami, ale jakieś flagi do mapy (typu: zajęty, zarezerwowany) trzeba będzie zachować, żeby fizyka działała jak należy. No a potem reszta ficzerów, których można się spodziewać po boulderze.

Klawiszologia: strzałki to wiadomo, a poza tym:
R - resetuje mapę (znaczy - wczytuje ją jeszcze raz z pliku)
S - zatrzymuje fizykę, można ją wówczas uruchamiać spacją "krok po kroku" - dobre do obserwacji czy wszystko leci gdzie powinno
Q - wyjście z programu

źródła: https://rapidshare.com/files/459356388/Boulder_01_src.zip
exe: https://rapidshare.com/files/459353979/Boulder_01.zip
(w zipach siedzi "domyślna" mapa, którą można edytować)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz