sobota, 18 czerwca 2011

Testujemy ruch

Trochę oddalam się od tej koncepcji Zeldy, ale nie od koncepcji gry. Postać oznacza masę kłopotów z animacją i to nie natury programistycznej, a raczej mmm... artystycznej. Znaczy ktoś te wszystkie kolorowe obrazki przebierającego nóżkami ludka musi narysować. Pomnożone przez 20, bo przeciwnicy też nie mogą być sztywnymi kołkami.

A może jednak mogą? Gdyby wymienić ich na jakieś pojazdy, roboty, pospolite sprzęty? Na razie testuję koncepcję wymiany na figurę geometryczną. I różne koncepcje ruchu. To jest właściwie główna treść tego testu. Jak powinna poruszać się postać? No tak, jasne, klawisze kursora i mysz do strzelania. Tyle ustaliłem na początku. Ale co właściwie robi klawisz "Up"? Gdzie ma iść postać? W gorę ekranu? Przed siebie? W kierunku kursora? Co robi "Left"? Postać obraca się w lewo? Czy może raczej zaczyna strafować?

Zamiast czczych rozważań, lepiej napisać test - oto więc jest. Na dole są radiobuttony do trzech opcji, można potestować. Póki co, wychodzi mi jednak, że pierwsze rozwiązanie było najlepsze. Jakoś tak najłatwiej ogarnąć gdzie postać idzie, a gdzie ma iść. Ale jeszcze sprawdzę co się stanie, gdy ruch postaci wymienię na ruch tła pod postacią (tak przecież ma wyglądać to docelowo - postać na środku ekranu, a świat przewija się jej pod stopami).

Kolejny krok to będzie zatem dodanie tego świata, który mógłby się przewijać.

Link do obadania:
http://gramowanie.blox.pl/resource/SilverlightApplication2TestPage.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz