czwartek, 5 maja 2011

Boulder Robbo

Ufff... sporo zmian w kodzie, choć niewiele w samym wyglądzie i działaniu aplikacji. Wreszcie wyrzuciłem starą procedurę fizyczną i zastąpiłem reprezentacją obiektową. Od razu projekt nabrał wyrazu i od razu wysypał się szereg możliwości rozbudowy: przeciwnicy innych typów, inne zasady ruchu, bomby, miny, teleporty. Najchętniej zaimplementowałbym wszystko, co było dostępne w Boulder dashu, Robbo, Supapleksie i może jeszcze Saperze (tym z małego Atari, a nie windowsowym). Lista pożądanych ficzerów rośnie. Ale to raczej oddala projekt od wersji finalnej.

Z poważnych zmian - eksplozje (gdy gracz zetknie się z potworem lub złapie kamień na głowę). Jest to pierwszy animowany sprite, na jego wzór dodam inne - chciałbym animować przynajmniej przeciwnika (myślałem o obracających się ostrzach) i kryształy (jakieś błyski, odblaski). Widzę też, że z obecnej postaci nie będzie tak ciężko przejść na płynny ruch. To może być fajny dodatek, bo ruch skokowy (dotyczy to zwłaszcza bohatera) bywa męczący.

Lista "TODO" się rozszerza, zamiast kurczyć: rzeczy, które wybuchają po upadku, rzeczy które wybuchają po wejściu, rzeczy które wybuchają po pchnięciu, rzeczy, które wybuchają gdy zrzucić na nie kamień, strzelanie, działka, lasery, ruchome bramy, teleporty, lód, zmiana grawitacji, pola siłowe, magnesy, ...

Kod wrzucę później, póki co - obrazek ze złapaną eksplozją:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz