sobota, 7 maja 2011

Bowlder Smash

No, jest już wersja z większością funkcjonalności, jaką zamierzałem zrobić. Porzuciłem pomysły na nowe rodzaje elementów, poprzestając na najprostszych. Ale można już zginąć od wszystkiego, od czego powinno się móc zginąć, gra ma początek i koniec (no, prawie), można kończyć kolejne mapy, jest trochę dźwięków i trochę animacji (dodanie większej ich liczby to kwestia przygotowania zasobów).

Jako poziomy używane są mapy zapisane w bieżącym katalogu (pliki map*.txt - w kolejności alfabetycznej). Z nowych znaków: 'X' oznacza wyjście (dostępne tylko po zebraniu wszystkich klejnotów). Jeśli gdzieś się zablokujemy, ważnym klawiszem może okazać się "R" - resetuje on dany poziom.

Kod w wielu miejscach wygląda całkiem porządnie, choć w paru nadal mam chaos, który będę musiał opanować (renderer przestał mi się podobać, wczytywanie mapy też wymaga przemyślenia, może jeszcze kwestia ładowania nowych leveli).

Zaobserwowane problemy: pod Win7 po pewnym czasie muzyka zaczyna pierdzieć, nie wiem czy to wina pliku, czy moja.

TODO: poza przygotowaniem bogatszego zestawu grafik i dźwięków i wprowadzeniem kolejnych typów elementów gry będę musiał posiedzieć nad zaimplementowaniem płynnego ruchu.

Muzyka w tle: Royalty free production music by JewelBeat.
Efekty dźwiękowe: Freesound.

Źródła: https://rapidshare.com/files/461080079/Bowlder_04_src.zip
Exe: https://rapidshare.com/files/461080481/Bowlder_04.zip

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz