poniedziałek, 2 maja 2011

Boulder Dash - jeszcze trochę

Niewiele nowości, bo sporo dłubałem przy porządkowaniu kodu, bawiłem się różnymi koncepcjami, dodałem parę klas do rzeczy które dotąd działały i bez tego. Ale jakaś tam nowa funkcjonalność jest. Jest ekran startowy i końcowy (bo wreszcie można zginąć lub wygrać). Śmierć mogą nam zadać, póki co, jedynie wrogowie-przeszkadzajki. Z kamieniami trochę próbowałem, niekiedy udaje im się zabić przeszkadzajkę. Zidentyfikowałem problem, ale wykonanie zostawiam sobie na "następny raz".

Podobają mi się klasy GameIntro, Game, GameOver, choć trochę jeszcze je wygładzę, kamienie będą zrobione jak przeciwnicy lub wyjście, postaram się też jeszcze zrobić coś sensownego z mapą. A tak poza tym jest OK.

Do zrobienia: zapomniałem o odczytywaniu wyjścia z mapy (teraz ma lokację wpisaną na stałe w kodzie). W przyszłości będzie tez trzeba odczytywać liczbę kamieni koniecznych do skończenia mapy (teraz konieczne są wszystkie). No i gra kończy się gratulacjami po przejściu jednego (jedynego) poziomu - trzeba dodać wczytywanie kolejnych z plików.

Wywaliłem też zmianę rozmiaru okna, aby nie walczyć z błędami w Windowsie. No i spróbowałem namalować ładniejsze kafelki (do ściany). Nie wiem, czy warto na to tracić czas (nie licząc niewątpliwego waloru edukacyjnego, lol).

Fizyka czasem ma problemy, ale wiem co jest nie tak - naprawię wszystko przy zabawie z kamieniami. To będzie kolejny krok. Potem już tylko upiększanie.

Źródła: https://rapidshare.com/files/460169323/Boulder_03_src.zip
Exe: https://rapidshare.com/files/460169371/Boulder_03.zip

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz